16 jan 2024

roots nursery school in Sambuyang

Vandaag op school in Sambuyang een van de uitgebreide educatieve dozen tevoorschijn gehaald om aan de teachers 'uit te leggen'. Grappig is alleen dat ik het ook niet precies wist toen ik ze twee weken geleden uitzocht. Niets is mooier dan samen met teacher Abba dat te doen. Hij had al snel door dat je er diverse kanten mee op kon en begon als een kind eerst de kleuren van de kaarten met cijfers, letters  of beesten  bij mekaar te leggen. Toen koos hij eerst voor beesten en legden die op aantallen neer.  Daarna bedacht hij een variatie met cijfers en weer later met letters.  Eigenlijk precies wat ik hoop dat  de kinderen zullen  oppikken. Het enige wat ik duidelijk maakte, wijzend op de houten doos waar de kaartjes en voorbeelden in opgeborgen worden, was dat het een teachers-box is. Geef nooit deze hele box aan ze maar haal er een selectie uit voor ze. Zo fijn om het los te laten nu Abba duidelijk maakt hoe hij het gaat gebruiken. Mijn grote angst was namelijk, dat zowel teachers als kinderen alle educatieve boxen in één keer op tafel zouden zetten. Onder het mom van Leuk! Nieuwe spullen! Komt absoluut goed.
Morgenochtend ga ik de juf vervangen die plots in de kliniek opgenomen is. Anders moet de nu nog zo enthousiaste collega-juf twee klassen tegelijk draaien. Wordt ze alsnog gek 🤣

Roots Nursery School, Sambuyang

1 opmerking:

  1. Ik ga weer beginnen aan een inhaalactie. Dus zomaar ineens juf Tineke. Zo heb ik je ook leren kennen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie formulier bericht

Patas arríbaaa!

"Patas arriba!"  hoor ik Malang vrolijk roepen als ik de logeerkamer in Amsterdam klaar maak. De echte uitdrukking in het Spaans i...